Nordic Walking

NORDIC WALKING

 

Chodíte rádi do přírody? Pak vyzkoušejte Nordic Walking neboli severskou chůzi – chůzi se speciálními holemi. Nordic Walking je vhodným sportem pro všechny (samozřejmě s přihlédnutím k vašemu zdravotnímu stavu). Mohou jej provozovat všechny věkové i výkonnostní kategorie i lidé obézní. Obzvláště senioři získají při chůzi s holemi pocit bezpečí, a to hlavně na kluzkém povrchu nebo při chůzi v obtížnějším terénu v každém ročním období! A pro ty, kteří se dlouho nepohybovali a nevyvíjeli žádné sportovní aktivity, může být Nordic Walking skvělá příležitost, jak začít!

     

Nordic Walking aneb severská chůze vznikla na počátku 90. let ve Finsku. Náhodně ji začali používat běžci na lyžích jako doplňkovou tréninkovou metodu. Dnes je severská chůze rekreační fyzickou aktivitou, která je díky své dostupnosti a finanční nenáročnosti stále více a více oblíbená u široké veřejnosti. Nevyžaduje žádný speciální terén, walkingové hole se hodí pro všechny druhy povrchů, na rovinu stejně jako do hor, se speciálními nástavci i do města. Kromě hůlek a pevnější obuvi nepotřebujete žádné jiné speciální vybavení. Jen pozor! Neměli byste zaměňovat trekové hole a hole určené k severské chůzi! Hole k trekové chůzi jsou totiž pro Nordic Walking naprosto nevhodné!

   Nordic Walking, není jen módní výstřelek. Mnoho vědeckých studií a laboratorních testů potvrdilo pozitivní účinky severské chůze na lidský organizmus:

·       má pozitivní vliv na pohybový aparát a přispívá ke správnému držení těla tím, že zpevňuje a posiluje svalové skupiny v oblasti zad, hrudníku ramen a paží

·       zpevňuje vazy kotníků a kloubů

·       příznivě působí na lymfatický a oběhový systém, což ocení především kardiaci po infarktu

·       působí preventivně proti vysokému tlaku, cholesterolu, cukrovce a proti celé řadě chorob nebo zdravotních problémů

·       díky zapojení i horních končetin dojde k nárůstu spotřeby energie až o 45% oproti běžné chůzi

·       chůze se stává snazší a rychlejší

·       při správné technice je využíváno až 90 % svalů v těle

·       díky použití holí se snižuje nežádoucí zátěž kloubů

·       zvyšuje se aerobní kapacita a svalová vytrvalost

·       zlepšuje koordinaci pohybu

·       přispívá k redukci nadváhy, spaluje až 600 kalorií za hodinu

Správnou techniku chůze zvládne většina začátečníků během 2 – 6 hodin. Nordic Walking je možné provozovat v kteroukoliv roční dobu. Stačí jen chuť něco nového zkusit a nelenošit.

Pobyt v přírodě vás oprostí od denních starostí, navíc vám přinese mnoho příznivých efektů pro tělo a zdraví.

 

TOPlist